A P67-es alaplapok már készen állnak a megjelenésre: az ASUS pont a napokban rántotta le a leplet friss termékeiről, illetve azok legfontosabb tulajdonságairól és egyúttal engedélyezte azt is, hogy a termékekről kisebb bemutatók készülhessenek. Az alaplapok már akár most is elrajtolhatnának, viszont a Sandy Bridge processzorok hivatalosan még sehol sincsenek. Vajon mikorra várhatjuk a jövevényeket?
Ez utóbbi kérdést a CNET News munkatársai válaszolták meg, akik már értesültek az Intel hivatalos bejelentéséről. A friss információk értelmében most már biztos, hogy a SandyBridge architektúra köré épülő processzor újdonságok a CES (Consumer Electronics Show) alkalmával indulnak majd hivatalosan is hódító útjukra, a pontos dátum tehát 2010. január 5-e lesz. Akkoriban már az összes gyártó összes P67-es és H67-es alaplapja készen áll majd, így az Intel egy úgynevezett „hard launch” keretein belül küldheti harcba a legfrissebb lapkakészleteivel ellátott alaplapokat és a Sandy Bridge processzorokat, amelyek így azonnal elérhetőek lesznek kereskedelmi forgalomban is. Az Intel a Sandy Bridge processzorok várható fogadtatásával kapcsolatban meglehetősen optimista. A tervek szerint a jövő év első negyedévében már az Intel teljes processzorforgalmának 20%-át bonyolítják majd a friss központi egységek.
Az új processzorok fontos architektúrabeli újításokkal érkeznek majd és a GPU már ugyanazon a szilícium lapkán kap helyet, amelyen a processzormagok és a klasszikus értelemben vett északi híd összetevői is megbújnak. A Sandy Bridge processzorok GPU-ja teljesítmény tekintetében ütőképesebb lesz, mint a jelenlegi Intel HD Graphics vezérlő. A processzor tartalmaz majd videó kódoló/dekódoló motort is, amely a HD videó fájlok esetében kínál gyorsítást a videó lejátszásakor, illetve transzkódoláskor. A frissítést a Turbo Boost sem ússza majd meg, amelynek továbbfejlesztett változata teljesít majd szolgálatot az egyes Sandy Bridge modelleken.
A tuning szerelmesei is megtalálhatják számításaikat a Sandy Bridge központi egységekben. A korai tuning tesztek szerint egy 3,4 GHz-es órajelen ketyegő modell esetében némi tuning hatására könnyedén elérték az 5,5 GHz-es órajelet, mindezt léghűtéssel. Tény az is, hogy a korai példányok általában jobb tuningpotenciállal rendelkeznek, mint a végleges, kereskedelmi forgalomba kerülő modellek, de azért mindenképpen van okunk a bizakodásra, már ami a tuningpotenciált illeti.