A REKLÁM FLASH JÁTÉKOK HATÁSA GYEREKEKRE

Friss vizsgálatok tanúsága szerint a netes játékoknak komoly szerepük lehet az egészséges életmódra nevelésben, főleg, ha már idejekorán a megfelelő játékokkal kezdenek játszani a csemeték. A "megfelelő" pedig azért különösen lényeges, mert az ellenkező hatás is éppen ilyen könnyen elérhető a "nem megfelelőkkel".
Németh Gábriel
Németh Gábriel
2009. júl. 15. 16:01
A reklám flash játékok hatása gyerekekre

Friss vizsgálatok tanúsága szerint a netes játékoknak komoly szerepük lehet az egészséges életmódra nevelésben, főleg, ha már idejekorán a megfelelő játékokkal kezdenek játszani a csemeték. A "megfelelő" pedig azért különösen lényeges, mert az ellenkező hatás is éppen ilyen könnyen elérhető a "nem megfelelőkkel".

Galéria megnyitása
Sok élelmiszergyártó készít ugyanis a különböző termékeihez ún. advergame-eket, vagyis promóciós játékokat, ahol természetesen a nevezett termék áll a középpontban. Ez lehet például egy Pacman-szerű dolog, ahol mondjuk a chipsekért jár bónuszpont, de nyilván adott számtalan más lehetőség is. A vizsgálatok szerint pedig ezek el is érik a céljukat, mivel a fiatal korosztályra legalábbis ugyanolyan erőteljes hatással vannak, mint a tévés reklámok.

Egy kísérlet alkalmával például 30, 9 és 10 év közti gyereket bontottak három csoportra: az egyik csoport tagjait olyan játékokhoz osztották be, ahol az egészséges ételekért és italokért járt bónuszpont, a másodikat épp ellenkezőleg, egy egészségteleneket jutalmazóhoz, míg a harmadik volt a kontrollcsoport, akit nem tettek ki ilyen befolyásnak. A gyerekek átlagosan 9 perc 32 másodpercig játszottak a nekik jutott játékkal - utána pedig kedvük szerint választhattak maguknak bármilyen ételt, italt, vagy nasit.

Nem meglepő módon az eredmény az lett, hogy a játék után a kontrollcsoporthoz képest lényegesen több gyerek választott magának olyan élelmiszert, amit az adott játék jutalmazott, legyen az bár egészséges vagy egészségtelen - a hatás tehát már ilyen rövid, nem egészen tíz perces játékidő után is kimutatható.

A vizsgálatot végző kutatók szerint ez a tény egy kétélű fegyver, mivel egyrészt igazolja az egészségtelen élelmiszereket propagáló reklámokkal kapcsolatos aggodalmakat, viszont másrészt megfelelő felhasználással a pozitív hatása is könnyen kiaknázható, ezért erőteljesen szorgalmazzák is az ilyen jellegű játékok minél aktívabb fejlesztését és elterjesztését. És bár a vizsgálatot konkrétan alacsony jövedelmű afrikai-amerikai családok gyermekeire hegyezték ki, az eredmény és a tanulság természetesen független a bőrszíntől és az anyagi helyzettől.

7 hozzászólás

A komment írásához előbb jelentkezz be!
littleguy
littleguy
2009. júl. 17. 7:15
#7

Ez a ritka, mikor megmondják, hogy mekkora volt a kontrollcsoport. 30 fő. És ez simán általános. 30 gyerek, vagy 50 ember, vagy 10 kutya alapján simán levonnak olyan következtetéseket, mint:

  • "Az amerikai gyerekek 63,4%-a...."

  • "A fejlett országokban élő emberek 80%-a..."

  • "10 kutyából mindegyik 7..."

Ezért hiszek én annyira statisztikákban... :(

Amikor van egy elszórt kontrollcsoport a világban, aminek a száma közelít az 1 millióhoz, annak már lehet valamennyi értelme, de még az sem biztos, hogy valós adatokat fog állítani. De persze egy ekkora kutatás sokáig tartana, és sokba kerülne, és a végén még lehet, hogy marketing értéke sem lenne, mert nem a kívánt eredményt hozza. Szóval éljenek az okos statisztikák!

d311c
d311c
2009. júl. 16. 6:52
#6

A reklámpiac gusztustalansága, hogy már autókat is gyerekeken keresztül reklámozzák, mert a felnőttek hajlandók kizárni a szemetet, de a gyerekek nem szűrik ki azt.

Már az internetes játékokat is elő kell szűrjék a szülők, nem csak a tévéműsort.

Éljen soká a FlashBlock plugin - a leghasznosabb...

benc3000
benc3000
2009. júl. 15. 19:12
#5

Na most komolyan azt mondják hogy közzé tesznek egy olyan kutatást amiben 30-an vettek részt pfff....

jadam92
jadam92
2009. júl. 15. 18:52
#4

ja az darabszámra értendö? xD

cizoe
cizoe
2009. júl. 15. 18:50
#3

jadam92: ott egy vessző, teljesen jól van így...

pluto
pluto
2009. júl. 15. 18:36
#2

Ebben semmi hiba sincs. :)

jadam92
jadam92
2009. júl. 15. 18:17
#1

VISSZA A HIRHEZ"Egy kísérlet alkalmával például 30, 9 és 10 év közti gyereket bontottak három csoportra" 30 éves kis gyerek^^ JAVÍTANÍÍÍ TESSÉK! :D

Vissza az oldal tetejére